Kinderen geven op onze school zelf richting aan hun leren.
Als groep kiezen zij – op basis van hun eigen interesses en drijfveren - projecten die zij willen uitwerken.
Dit zorgt voor een maximale betrokkenheid en een grote leermotivatie.
Een project uitwerken is een heel proces. Samen stellen de kinderen doelen voorop: ze bepalen wat ze willen leren, wat ze willen beleven, wat ze willen doen.
Na het plannen volgt de uitwerking.
Een belangrijk moment in ieder project is het evaluatiemoment.
- · Het is het moment waarop de groep terugkijkt en zich afvraagt :
- · zijn we geslaagd in ons opzet?
- · Wat liep er goed?
- · Wat pakken we bij een volgend project anders aan?
Heyerdahl-kinderen leren overleggen en argumenteren.
- · Ze leren initiatief nemen.
- · Ze leren een engagement nakomen.
- · Ze leren plannen en een planning opvolgen.
Doorheen dit alles leren ze zichzelf goed kennen. Stuk voor stuk waardevolle competenties in de 21ste eeuw.